“Kleurenanalyses. Kledingstylist. Imagostylist. Wat kan ik er mee?”

Kleurenanalyses. Kledingstylist. Imagostylist. Wat kan je er niét mee?

Je wilt heel graag kleurenanalyses uitvoeren kledingstylist of imagostylist worden maar je twijfelt nog over de mogelijkheden die er voor je zijn na de opleiding? Wees gerust, je kan er namelijk alle kanten mee op en veel mensen gelukkig maken. En daarom hebben wij besloten dit blog te schrijven.

 

IMG_5766.jpg_preview_f5fb

 

Je hebt je certificaat op zak en hoe kun jij daarmee anderen helpen aan een betere versie van zichzelf? Op basis van onze eigen ervaring en die van onze cursisten hebben wij een paar tips die ervoor zorgen hoe jij jouw kennis in kan zetten om van betekenis te zijn voor de ander.

Alles begint bij het kiezen van een doelgroep en het probleem dat jij voor deze mensen gaat oplossen.

 

Imagostyliste


Kies een doelgroep

Wanneer jij helder hebt voor wie jij er bent (dus welke groep mensen jij wilt gaan helpen) en je communiceert dit duidelijk op je website, dan zul je ook dié mensen aantrekken. Kies een doelgroep waar jij affiniteit mee hebt, je door aangetrokken voelt of belangrijk voor jou is.

Een doelgroep waar je je op zou kunnen richten zijn bijvoorbeeld singles.

  • Single mannen
  • Single vrouwen
  • Single moeders

Je kunt contact leggen met datingsites en samen kleur-en stylingworkshops of events organiseren. Ook kun je natuurlijk zelf één-op-één adviezen, workshops of presentaties aanbieden waar singles zich voor aan kunnen melden.

 

Worskhop imagostylist

 

Andere doelgroepen kunnen zijn:

  • Transgenders
  • Leraren
  • Coaches
  • Expats
  • Mensen die afgevallen zijn
  • Lange mensen
  • Ouderen

maar ook:

  • Managers en directeuren
  • Zelfstandig ondernemers
  • Jongeren
  • Vrouwen met een laag zelfbeeld
  • ………………………..
  • ………………………..

Je kunt dit rijtje vast wel zelf aanvullen nu!


Leg contacten 

Je kunt bijvoorbeeld contact leggen met andere ondernemers of met (lokale) bedrijven waarmee je kunt gaan samenwerken. Er zijn genoeg kapsalons, schoonheidssalons, sportscholen en kledingzaken die graag met jou iets willen ondernemen of een samenwerkingsverband aan willen gaan.

 

IMG_5864

 

Maar denk bijvoorbeeld ook aan deze mogelijkheden:

  • Het openen van je eigen praktijkruimte in een winkelstraat en contact leggen met de winkels in je omgeving.
  • Een eigen winkel beginnen en de kleding indelen op de 4 seizoenstypes zoals je bij de opleiding Kleurconsulent hebt geleerd.
  • Je eigen schoonheidssalon starten en/of uitbreiden met kleur-en kledingadviezen.
  • Contact leggen met iemand die jouw vakgebied aanvult om samen events of trainingen te organiseren.
  • Samenwerken met fotografen en visagistes om ze te helpen met de styling van hun modellen.
  • Diëtistes en voedingsconsulenten helpen met hun klanten. Jij kunt hun slanke klanten straks nog meer zelfvertrouwen geven met de juiste kleding.
  • Samenwerken met scholen om jonge mensen die onzeker zijn te helpen hun zelfvertrouwen te vergroten.
  • Je aansluiten bij projecten met thema’s die betrekking hebben op jouw vakgebied (kleding, zelfvertrouwen, je goed voelen).
    En nog veel meer!

Of misschien heb je al je eigen kledingzaak, datingsite, schoonheidssalon of kapperszaak en wil je je klanten meer kunnen bieden.


Bedenk een uniek concept!

Denk groot, denk bijzonder en wellicht bedenk jij een leuke manier om andere mensen te helpen met jouw adviezen. Een leuk concept wat Irma ooit heeft bedacht met een collega was de StijlRoadshow.

Met een gepimpte caravan trokken zij het land door om mensen 15 minuten speedstyling sessies te geven. Later lieten zij zich inhuren door winkelbedrijven om voor de deur – met caravan – de klanten kleur- en kledingadviezen te geven.

 

Imago styliste

 

Wie kun jij niét helpen?

Dat is het mooie van dit vak. Jij kunt voor iedere doelgroep iets betekenen! Want 85% van alle mensen wil weten hoe zij zich goed kunnen kleden, zich beter kunnen presenteren of meer zelfvertrouwen kunnen uitstralen. Het is dus belangrijk een doelgroep te kiezen die jij wilt helpen met hun uitstraling.

Singles omdat zij een partner zoeken, transgenders omdat zij het lastig vinden zich te kleden naar hun nieuwe sekse, expats omdat zij de Nederlandse dresscodes niet kennen en managers en directeuren die overtuigender over willen komen.

 

Ontwikkel jezelf!

Blijf jezelf ontwikkelen, volg cursussen, trainingen en workshops om jouw expertise te vergroten.

 

In de workshop En nu klanten! gaan we verder op deze onderwerpen in.

 

Wij wensen je heel veel succes met je keuzes en je bent natuurlijk altijd van harte welkom voor een vrijblijvende kennismaking en de vragen die je hebt over jouw mogelijkheden na de opleiding!

Handtekening Irma en Marijke

Inschrijven opleiding

 

 

Hebben wij je een beetje op weg kunnen helpen? Misschien heb je als lezer zelf ook nog tips waar potentiële stylistes wat aan hebben. Deel deze gerust hieronder!

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.